Thursday, December 10, 2009

kepenatan yang melampau



lama betul aku biarkan blog ni bersawang.

bersawang. berhabuk. berdebu. sunyi sepi.

sejak bulan lepas aku balik dari ofis dengan perasaan macam taknak pegi keje balik esoknya. bercelaru ofis aku dengan timbunan kerja. boss pun sama bercelaru dengan arahan-arahan yang berubah-ubah dari masa ke masa. semua orang kat ofis aku buat keje anxious semacam, masa ni semua orang rasa sakit pinggang sebab tak berani nak bangun dari kerusi, fokus giler nak siapkan keje sebelum deadline. dah lama takde nampak pemandangan kawan2 aku yang rajin jual itu ini datang tempat aku mengusung katalog. tapi aku pulak yang rasa macam nak sangat tengok katalog time-time macam ni. so aku end-up dengan admiring pamplet year end sale Tupperware, aku mintak dari kakak yg duduk sebelah aku. ada set untuk freezer yang aku teringin sangat nak beli. boleh terbayang cili api, ikan bilis, halia,kunyit, lengkuas elok je tersusun dalam tupperware comel-comel macam tu. mesti organized je peti ais aku kalau beli tupperware macam tu. boleh jugak jadi bekas untuk letak coklat & gula-gula Aiman yang selalunya bersepah-sepah kat rak tepi bawah tempat telur kat peti ais. iklan jualan murah pasaraya Econsave pun aku baca gak. aku kutip kat mailbox umah aku bawak pegi ofis. ada jual spatula murah yang cantik. kalau free aku nak singgah beli.


aku rasa letih sangat. mata aku selalunya jadi kabur dalam 10 minit lepas sehari mengadap pc kat ofis. lepas tu mula la aku panik-panik-bengong takut camana nak drive balik sampai klang kalau mata aku gitu. aku rasa masa ni la kalau ada sesapa datang kat aku jual supplement aku akan gerenti beli. tapi aku dah ada 5 jenis supplement yang kononnya beli untuk tujuan mengurangkan keletihan tapi aku belum makan lagi pun. nak makan supplement pun aku tak sempat? gile busy aku nih..


hari ni aku reward diri aku dengan satu mug besar kopi susu yang lazat. kopi tu jenama 'Che' Nah',kiranya kopi yang fames kat Ipoh tu la. Kawan aku yang baik hati beli kat Ipoh selepas setahun lebih dia janji kat aku nak belikan. sistem korporat kat ofis aku running a bit slow hari ni. last-last tetiba komputer aku hang and tepaksa panggil penyelaras komputer betulkan apa yang patut. kebetulan ramai pulak yang pc bermasalah hari ni. tatau apa orang jabtan teknologi maklumat buat hari ni sampai semua sistem jadik semacam je. jadi sementara tunggu penyelaras datang, aku curik-curik baca Eclipse. tetiba ada orang cuit bahu aku. Puan Boss. tanya berapa banyak lagi kes aku perlu selesai sebelum 17hb ni. pastu tanya aku boleh datang ahad ke tak. aku kata boleh, walaupun aku tak sure lagi sebenarnya. kantoi, kantoi.


dah le letih, tak pasal-pasal kena datang ofis pulak weekend ni. baru ingat aku nak abiskan eclipse. boring betul.

0 comments:

 
Header image by sabrinaeras @ Flickr