Tuesday, December 2, 2008

GO TOWARDS THE LIGHT, COLA!

Saya memandu dari Cheras ke Klang, keletihan, dan tiba dirumah disambut dengan berita sedih.

"..Angah, Cola dah mati.."

okay. Kucing baka siam Mak saya yang namanya Cola tu memang demam sejak Mak pergi Mekah. Mulanya tak lalu makan, berlanjut kepada kurang aktif, tak mau main-main dengan kucing lain, dan kemuncaknya dia tak boleh imbangkan badan. Vet dah suggest saya supaya suntik maut saja daripada dia menderita. Tapi Mak pesan biar apa pun jadi, biar Allah saja yang cabut nyawanya. Malam tadi memang nampak dia lemah sangat, saya pun dah siap sedia dalam hati, kalau Allah nak ambil Cola saya redha walaupun saya sayang sangat kucing ni.

Jadi saya pun jadi petani sekejap la petang ni. Ambil tajak dan gali tanah sekangkang kera depan rumah untuk jadikan kubur Cola.

Sekarang saya tengah cuba fikir, cara nak menyusun ayat yang terbaik untuk beritahu Mak. Ermmmm....

0 comments:

 
Header image by sabrinaeras @ Flickr