Wednesday, March 18, 2009

in the midst of ke-entah-apa-apa-an

minggu ni pejabat aku sesak dengan orang ramai. maka fail yang aku terima pun menimbun-nimbun. aku dah terfikir nak cuba susun nak tengok tinggi mana. mana tau kot-kot boleh tinggi sama dengan pintu. makin hari makin tinggi je aku tengok. bahaya jugak tau kalau kita duduk dikelilingi fail menimbun. silap-silap fail hempap kita, naya je. aku patut mencarum insuran yang boleh bagi aku perlindungan to the max. call masuk pun bertalu-talu. semuanya nak kes diselesaikan dalam kadar segera. lama-lama aku naik meluat dengan perkataan 'segera' tu.

dan dari minggu lepas aku memang letih, sebab berulang cheras-klang-shah alam. maid akak aku balik Medan, jadi aku dan Mak dipaksarela oleh Kak aku supaya tidur shah alam sebab nak tolong-tolong jaga Aiman. tapi petang-petang lepas balik keja aku kena balik klang gak jenguk rumah dan feed kucing-kucing Mak. kucing-kucing Mak ni macam-macam perangainya- ada yang makan whiskas dalam tin saja (ni yang paling mengada , aku memang tak suka bau whiskas dalam tin tu- busuk), ada yang makan cat food cap tesco dan saja (ni yang aku paling sayang, kerana makanan cap tesco adalah murah), dan ada yang makan nasik gaul dengan ikan (ni yang buat akak kafe tempat keja aku pandang aku dengan muka kesian sebab tiap-tiap petang aku beli nasik bungkus dengan lauk ikan goreng je. mesti dia ingat tu makan malam aku). letih memang letih... ye la aku drive sampai klang pastu nak drive lagi pegi shah alam, petang-petang di kala traffic congested tu. tapi mengenangkan aku dah penah langgar mendiang Miut, maka aku pun sedaya upaya mengikhlaskan hati untuk membantu kucing-kucing miang Mak yang kelaparan tu.

so bila semua dah bercampur aduk, aku jadi penat, jadi stress, dan cepat marah.




fed-up

0 comments:

 
Header image by sabrinaeras @ Flickr