Tuesday, March 24, 2009

t . e . n . s . e . n




aku tak suka sangat-sangat pertengahan bulan mac sampai hujung april.

sebab dua-dua bulan ni lah keja aku menimbun, menggunung, yang mana aku tepaksa ketepikan sekejap cuti rehat hatta MC sekalipun, dan bulan-bulan ni jugak la yang buat aku jadi garang macam cikgu sekolah rendah darjah dua yang berdedikasi tapi murid-muridnya degil dan langsung tak makan ajar.

tambah menekan bila ada peraturan baru kat tempat kerja. yang paling aku tak suka sebab aku tak boleh makan sarapan kat meja aku lagi sebelum start buat keje. bukan aku sombong taknak makan kat pantry. tapi aku takde mood pagi-pagi nak join orang lain sembang itu ini. lagipun pantry tu pagi-pagi penuh dengan orang. aku ni kan drive dari klang pukul 6 suku. kadang-kadang aku letih, atau aku mengantuk sebab tak cukup tido. tapi tadi aku makan jugak roti sapu peanut butter anggur tu kat meja aku sebab aku sampai pejabat dekat 7.30. lantakla, bukan aku makan nasik beriani udang ke haper kan.


tapi kan ada few kawan baik aku yang dah lama tak dengar kabo tetiba je contact aku time-time kepala aku berasap melayan orang-orang macam-macam perangai yang datang pejabat aku ari nih-
CM- kawan baik masa ACCA dulu, yang sama-sama drive sampai Asia Jaya naik LRT nak pegi kelas malam dulu. aku rindu giler dia nih. tapi ada ke dia tepon sebab nak tanya aku pasal FAR and macam mana nak record fully depreciated asset. silap orang la beb. aku ni dah ignore menda-menda tu dekat dua tahun dah..
HK- kawan baik masa sekolah rendah dulu yang mintak alamat umah. biasalah nih, kes surat saman..aku je yang belum menyaman orang lagi.
MS- kawan baik masa diploma dulu, tanya camana jalan nak pegi SPCA. tapi aku pegi beriya-iya citer kat dia pasal anjing-anjing yang berkeliaran kat dalam SPCA tu. aku fobia anjing sebab masa darjah empat aku penah kena gigit anjing masa naik basikal balik sekolah agama.
R- kawan baik satu tempat keje yang tanya pasal tax on asset disposal and something about cukai ke atas remittance dari oversea. dia ni call mintak those info masa ada dua call-in lain untuk aku masuk kat meja orang lain. kompius aku masa tu.


esok keje lagi...
tensen lagi...


p/s: art_slave, mintak ampun, please tunggu next entry yea! tengah mood bengang ni, hehehe...

2 comments:

Anonymous said...

mane leh ampun...tunai janji dulu tp jgn lah tensen-tensen kang saya yang kempunan haha...take time k!

Anonymous said...

Wahhh..
Kak Sania angin apa ni tensen2..
Sabar2..
Happy with what ur doing
And everything will be smoothly..
Caiyok caiyok!!!!

 
Header image by sabrinaeras @ Flickr