Sunday, March 1, 2009

AKU DAN ACCA : EPISODE 8

Lanjutan dari entry sebelum ini.

Ada yang bertanya, macam mana agaknya perasaan masa tu. Terlalu sukar digambarkan. Boleh aku katakan kat sini, perasaan gembira tu lepas sebulan pun masih belum hilang. Rasa terharu, puas, bersyukur, dan macam-macam lagila.

Mak peluk dan cium aku dalam kereta. Aku maklumkan pada dua orang lecturer yang sangat supportive- Prof Ef dan Puan Lene. Prof Ef ni memang tak jemu-jemu nasihat dan bagi semangat pada aku. Pernah jugak dia bagi madu lebah yang imported dari Australia untuk arwah Ayah aku. Puan Lene pun selalu bagi aku article-article yang banyak membantu aku. Usaha diorang ni kalau ikutkan tak sesusah mana, tapi perbuatan yang tak sesusah mana ni la yang sangat-sangat dirasakan berharga dan tak ternilai pada aku yang masa tu morale dah decline sangat-sangat.

Aku telefon Em, dan Reen. Dua orang kawan yang sangat-sangat mengambil berat hal ACCA aku, dan yang percaya yang someday aku akan qualified. Reen kata patutla kali ni suara aku ceria je, kalau tak selalunya call dia lepas result released mesti suara tersekat-sekat macam intro-intro nak menangis. Ye ke? Aku pun dah tak ingat dah masa dulu-dulu tu sebab terlampau happy.

Aku jamu makan kat jabatan aku. Aku ingat lagi ketua jabatan aku wish- "...tahniah la, sbb awak lulus LCCI...". huuhuhuuuu... boring je kan orang selalu tertukar ACCA ngan LCCI? takpela Puan.. nasib bukan LCCT.

Lagi, aku belanja BBQ kat umah nenek aku. Beli segala haiwan halal yang boleh dipanggang. Panggil semua pakcik dan makcik aku. Makan makan makan....


Lagi, aku shopping purse, beg, kasut, buku cerita, etc etc. For the very first time, duit gaji aku dapat digunakan sepenuhnya untuk beli apa yang aku nak beli tanpa perlu risau kena spare untuk exam fees bulan Jun atau Disember. Bagi yang pernah melaluinya- yang setiap kali dapat gaji mesti ketepikan sikit portion untuk tuition fees plus exam fees plus annual fees then end-fail exam pulaknya, mesti boleh bayangkan macam mana rasanya bila dah qualified tu.

0 comments:

 
Header image by sabrinaeras @ Flickr